Valljuk be, a német autók mindig is elfoglalták a ranglétra legfelső fokát, ami a minőséget, megbízhatóságot és precizitást illeti. Bizonyos esetekben ezen autók ára meghaladja az átlagot, viszont annál ígéreteseknek bizonyulnak a kitartásukban. Mindemellett sok Nő álma egy csodás, fehér Mercedes is, tipikus női autók szimbólumaivá váltak.
Az autó kiválasztása
Fontos az egyes típusok és márkák utána járásának, hiszen általában a használt autók esetében mindig lehet olyan,hogy cserélni kell valamely alkatrészt. A gyártás óta nyilván a használat sokat ronthat egy autó minőségén. Jellemzően ezek a hibák kiküszöbölhetőek, viszont súlyos összegekbe kerülhetnek, ami már szinte egy vadonatúj autó árát is kiteheti. Legjobban talán úgy vehetjük észre, hogy kerülni kellene azokat a használt autókat, amelyeknek az árát túlságosan alá értékelték. Ott biztosan van valamilyen komolyabb hiba, amit nagyon drágán lehet csak kijavítani.
Adás-vételi szerződés
Sok magyar kereskedő csinálja azt, hogy a megvásárolt német használt autót nem a saját nevére, hanem a vevő nevére helyezi forgalomba. Ezt általában azzal indokolják, hogy a vevő ezzel megúszhatja az eredetvizsgálat kb. 20 ezer forintos díját. Ha a megfelelő felek között köttetik meg az adás-vételi szerződés, tehát a vevő és a kereskedő között, akkor a kereskedőnek kötelező helyt állnia az autó hibáival szemben. A magyar jogszabályok ez esetben a vevőt védik, aki sokkal könnyebben érvényesítheti jogszerű igényét a magyar féllel szemben, mint az ezer kilométernél is távolabb lakó német személy ellenében. A németországi pereskedés pedig hosszadalmas és sokkal több pénzbe kerül, mint az autó vételára, így a vevő hoppon maradhat.
A magyarországi forgalomba helyezés menete
Honosítás
Telephelyre való szállítás
Műszaki vizsga
Forgalmi vizsga hatósági díj
Jármű műszaki adatlapja és a vizsgabizonyítvány
NAV kiszabja a regisztrációs adót
Megfizetni a vagyonszerzési illetéket
Vélemény, hozzászólás?