Az esküvőszervezés manapság napi nyolcórás munkát igényel, hiszen egy nagyobb esküvő esetén rengeteg apró tényezőt kell szem előtt tartani. Olyan profi szakemberre lesz szükséged, aki képes mindent kézben tartani és olyan részletekre is ügyelni, mint a meghívó betűtípusa vagy a vacsorához felszolgált borok évjárata.
Az esküvőszervezés kihívásai
A szertartások megszervezésének bonyolultságára a párok általában az eljegyzés után döbbennek rá. Ekkor jön képbe a hivatásos esküvőszervező, aki rendet teremt a káoszban és segít a házasulandó párt végigvezetni a Nagy Nap felé vezető úton. Nem véletlenül vált külön szakmává ez a tevékenység: egy rendezvény megszervezéséhez
- remek kommunikációs és rendszerező készség,
- racionális gondolkodás,
- rengeteg szakmai ismeret,
- és a trendek folyamatos követése szükséges.
Az esküvőszervezés lépései
Az esküvőszervezés első lépése a szertartás „méretének” és a költségvetésének meghatározása. Hatalmas káosz születik abból, ha nincsenek letisztázva a pontos terv. „Néhány” tényező, ami fontos szerepet játszik a költségvetés kialakításánál:
- a polgári esküvő és a teremhasználat díja,
- a templomi szertartás díja,
- a menyecske és menyasszonyi ruha ára, illetve bérleti díja (plusz a cipő is, ha külön lesz),
- a vőlegény ruhájának ára vagy bérleti díja,
- a menyasszony frizurája és sminkje,
- gyűrűk,
- meghívók,
- csokrok és kiegészítők,
- vacsora,
- ital,
- zenekar vagy DJ,
- az esküvői fotós és videós szakember munkadíja,
- torta,
- dekoráció,
- autó,
- köszönőajándékok…
- és persze a hivatásos vőfély díja,
- illetve a vendégek száma.
Következő lépésként rögzíteni kell az egyes feladatokat és a határidejüket. Az előbbi hosszú listánál az anyagi oldal csupán az egyik szempont: a másik kérdés az időpont egyeztetése a különböző szolgáltatókkal, szakemberekkel… illetve a vendégekkel is.
Különösen nehéz feladatot jelenthet a vendéglista összeállítása, továbbá az ülésrend kialakítása. Egy nagyobb vendégsereg esetén az egyéni szempontok kivizsgálása is nagy kihívás: ki mire allergiás, milyen időpontokban tudnak egyáltalán eljönni és így tovább…
Példaként nézzük a tökéletes ruha kiválasztását
Először vegyük a dolog anyagi oldalát, hiszen már itt sok dolog eldől. Kész ruhát vásárolsz? Esetleg egy családi darabot alakíttatsz át? Teljesen újat készíttetsz? Esetleg bérelni szeretnél? Ha igen, milyen kiegészítőkkel és szolgáltatásokkal jár és persze mennyi a biztonsági letét összege?
Oké, ez eldőlt, innentől kezdve elkezdheted átnézni a különböző választékokat… persze miután megtaláltad a legjobb minőséget és ár/érték arányt nyújtó szalont.
A tökéletes ruha választásához millió kérdést kell megválaszolnod. Konzervatív stílusút szeretnél, vagy valamilyen merészebbet? Klasszikus fehér legyen? Milyen cipő illik hozzá …és milyet szeretnél a szíved mélyén? Milyen stílus illik a külsődhöz és egyéniségedhez?
Durva, igaz? És most pedig következhet a menyecske ruha…
Az esküvőszervező
Mint láthattad az előző bekezdésben, ipari mennyiségű tényezőt kell figyelembe venned ahhoz, hogy a Nagy Nap pozitív értelemben váljék emlékezetessé. Ebben tud segíteni a profi esküvőszervező, aki felvázolja a rendelkezésre álló lehetőségeket, árajánlatokat kér és tárgyal, illetve egyezteti az időpontokat.
Mivel a szervezés hosszú időbe telik és a profikat rengeteg ügyfél keresi fel, ezért nem árt, ha az esküvőszervezővel már a Nagy Nap előtt 10-12 hónappal felveszed a kapcsolatot. Először felméri az igényeidet és terveidet, majd kapni fogsz tőle egy árajánlatot. Ha leszerződtetek, elkészíti a pontos forgatókönyvet, majd elkezdi lépésről lépésre végrehajtani a forgatókönyvet.
A végeredmény? Életed legszebb pillanatai.
Vélemény, hozzászólás?